Tuesday, February 9, 2010

KEPULANGAN YANG MEMILUKAN......





pada minggu lepas ahad 7 feb 2010, aku dan isteri bergerak dari kampung menuju ke rumah kediaman kami di melaka. lebih kurang jam 4 petang, maka kami mula bersiap ingin memulakan perjalanan. setelah seminggu tinggal di kampung aku dan isteri berasa selesa. namun keselesaan itu tersentap dengan perpisahan yang akan berlaku pada petang itu. mana tidaknya bukan saja kami rasa selesa tapi mak dan abah juga mungkin berasa sedemikian dek kerana haniz telah serasi tinggal di kampong.

pada petang itu aku lihat emak dan abah sedih. tak tahulah kenapa aku berfirasat demikian...namun oleh kerana mereka mak dan abah aku, aku faham akan perasaan mereka. cumanya perasaan itu disembunyikan oleh mereka. setelah kereta bergerak agak jauh, aku melihat ke belakang, emak dan abah masih melihat pemergian kami.

walau apa pun inilah gambar yang dapat aku abadikan sebelum berangkat pulang ke melaka. mungkin selepas ini kami akan pulang ke kampung tapi tidak selama ini iaitu mungkin hanya sehari atau dua. apa pun kami akan laluinya sendiri jugak nanti. haniz akan kami besarkan tanpa mereka disisi.

terima kasih mak...

terima kasih abah....

sesungguhnya kami terhutang budi...atas jasa baik dan layanan mereka....walaupun kami selesa tinggal di sisi mereka, namun kami tetap perlu berdikari akhirnya...

2 comments:

Ealyie said...

huhuhuh.. tempat jatuh lagi dikenang cik pit.. inikan pula tempat 'berpantang'..ehehehe..:)

Noni said...

Memang selesa duk ngan parents. Rasa x nak balik tapi apapun kena belajar berdikari-Memula kekok tapi kena harung gak.hehehe