Sunday, February 21, 2010

RUAM PANAS PADA BADAN HANIZ


Agak takut jugak bila tiba2 ruam panas tumbuh di sekitar badan haniz. pada selasa lepas 15 feb 2010 semasa berada di kampong haniz telah diserang dengan ruam ini. terkejut sebab semasa mandikan pada petang tiada apa2 tanda...namun setelah bangun pagi badannya dipenuhi dengan ruam.
kebetulan pada pagi rabu esoknya sampai masa untuk disuntik. haniz dibawa ke klinik buit gambir. ambil peluang dari pemeriksaan berkala aku tanya nurse yang bertugas sbb dr. tiada. mcm2 nurse tu cakap dari salah susu katanya hinggalah kepada minta bayi ni ditukar lampin dengan jenama lain. tidak puas hati dengan jawapan itu aku dan isteri terus jumpa doktor di kelinik keluarga bukit gambir. doktor kata tak ada kena mengena pun dengna susu dan lampin. menurut doktor keadaan ini adalah perkara biasa yang dialami oleh bayi yang diakibatkan oleh cuaca yang panas sekarang. teringat aku, pada malam sebelum kena aku selubungkan haniz dengan 2 lapis selimut. haniz diberikan ubat minum, lotion dan syampoo.
alhamdulillah pada hari ini 21 jan 2010 ruam pada badan telah hilang dan keadaannya telah kembali normal.

3 comments:

Ealyie said...

ala.. siannya bb Haniz..:(

suhana said...

Maaf bole saya tanya lotion & syampoo jenama apa?

suhana said...

Maaf bole saya tanya lotion & syampoo jenama apa?