Saturday, January 16, 2010

EXCLUSIVE STORY FOR THE YEAR 2010





Setelah proses berjalan selama 9 bulan dan lebih kurang 40 minggu akhirnya kandungan yang dikandung oleh wife Noraini Yacob selamat dilahirkan pada 15 jan 2010 jam 11 pagi.

Dimasukkan ke wad 14, hospital pakar sultanah fatimah muar, johor pada 13 januari 10, jam 11 pagi. pada 15 jan 10, lebih kurang jam 7.20 pagi beliau dimasukkan ke dewan bersalin untuk proses seterusnya. pangilan telefon terakhir aku terima dari beliau pada jam 7 pagi dan aku sampai di hospital, muar dari melaka jam 7.30 pagi dengan purata kelajuan kelsa 140km/h.

setelah menunggu selama 4-5 jam akhirnya aku dipanggil oleh nurse yang bertugas untuk mengazankan bayi. pertama kali melihat bayi sendiri dan berseorangan aku gementar dan terpaku. aku seolah2 tak tahu nak buat apa...alhamdulillah seketika aku kembali normal dan dapat mengazan dan ikamah dengan lancar. alhamdulillah semuanya selamat dan sewaktu mengazankan mata aku bertentangan dengan matanya sambil tangisannya terhenti seketika. tangisan bayi bergema semula setelah laungan azan dan ikamah ditamatkan.....huh..

tiada kata yang dapat digambarkan cuma apa yang aku boleh katakan ...GEMBIRA.. terima kasih kepada taulan,handai dan semuayang telah mendoakan dari sebelum mengandung hingga bayi selamat dilahirkan....insyallah doa semua hanya tuhan yang mampu membalas. ucap selamat dan tahniah dari saudara mara dan kawan2 aku amat hargai dan terharu...apa pun sehingga kini semuanya selamat dan berjalanlancar..terima kasih kepada my isteri NORAINI YACOB yang tabah dan cekal di dalam menjalani proses mengandung, bersalin dan insyallah berpantang.

apa pun setelah bergelar bapa aku tetap memerlukan nasihat dari rakan2 dan taulan, bapa, metua dan sebagainya untuk memberi tunjuk ajar dalam bab2 bapa lek ekkkkk........

No comments: