Friday, June 6, 2008

basikal







Basikal.....


inilah basikal yang digunakan sebagai alat pengangkutan utama oleh mak aku.dari aku lahir sampai hari ini inilah yang digunakannya..cuma bila dah tak boleh pakai akan diganti dengan basikal baru...itupun dia pakai second hand dari anak2nya punye...rasanya dah 5 ke 6 basikal digunakan semenjak aku kecil...dalam pada itu pernah juga terjadi basikalnya hilang dicuri pencuri. bila dia cerita kat aku basikalnya hilang, sambil melopong aku kata dalam hati aku "kesian basikal".

walaupun harga minyak naik namun mak aku tak pernah merungut sebab dia tak gunakan petrol untuk mengerakkan kenderaannya. cuma dia nasihat pada aku pakai keta jangan tak tentu hala...walaupun dia tak tahu bebanan kenaikan harga minyak....itulah kelebihan orang tua yang tak jemu2 menasihati org muda macam aku....


semoga basikal ini akan setia menemani mak aku..,,HIDUP BASIKAL......

1 comment:

Anonymous said...

dulu masa aku dah masuk itm, mak pakai basikal aku... tapi aku rasa basikal aku tu dah hilang....