Monday, June 9, 2008

RM2


semalam 8 Jun 2008, aku dan isteri ke merlimau. perancangan awalnya adalah untuk minum2. tapi oleh kerana tiada kedai yang sesuai maka aku pun pero ke kedai RM2 di pekan MERLIMAU. banyak kedai seperti itu di sana.aku dan isteri pun masuk lah ke salah sebuah kedai.dapat apa yang dicari dan antara yang dibeli adalah 4 atau 5 barang.

alangkah terkejutnya aku bila dapati barang yang sama yang dijual di suparmarket dengan harga RM7 atau RM8 dijual dengan harga RM2...tepuk dahi aku...bayangkan selama ini kita membayar harga lebih untuk barang yang hanya boleh didapati dengan harga RM2....

aku tulis ni bukan nak promosikan kedai 2 tapi hanya ingin memberitahu sesiapa yang membaca ini akan pilihan yang kita ada. dengan harga minyak dan barang yang dah melompat2 naiknya marilah kita sama2 fikirkan......kena jimat cermat beb. ini satu lagi istilah "jimat cermat" yang aku pelajari daripada isteri aku.....

so kalau nak beli barang2 pergilah ke pekan MERLIMAU.... disana banyak pilihan....... selamat berbelanja dan belanjalah banyak2....

1 comment:

Anonymous said...

Stil ada ke skrg? Area pekan yg dkat pasar tu ke? Tq