Thursday, June 5, 2008

KENDURI KAHWIN


pADA AHAD 1 mEI yang kepas aku dan isteri serta ke JB menghadiri satu majlis kenduri kahwin di bandar baru uda, jb. Majlis perkahwinan anak pertama saudaraku rahim sumari agak sederhana tapi meriah.

walaupun begitu aku agak keletihan kerana hari tersebut agak panas....singgah di ayer hitam ke rumah makcik salsah di felda ayer hitam. datang kerumak makcik salsah kerana menziarah beliau sempena anaknya yang meninggal dunia akibat kemalangan motosikal. Yang tragisnya kematian anak beliau adalah berlaku di hadapan rumah. difahamkan yang melanggar adalah orang indon yang hendak pergi menoreh. motosikal indon tu dipandu agak laju selain keadaan jalan yang menuruni bukit.....dalam keadaan parah anaknya dibawa ke hospital oleh saudara terdekat. Walaubagaimanapun oleh kerana keadaan yang agak parah di kepala akhirnya meninggal setelah tiga hari di hospital. Takziah diucapkan kepada makcik salsah...semoga roh anaknya dicucuri rahmat..

aku meneruskan perjalanan dari felda ayer hitam ke bukit gambir untuk menghantar emak dan abah. sampai di kampung jam 6 ptg.

pukul 7 ptg aku bertolak balik ke Melaka dan sampai di Syer Molek jam 8 malam....oleh kerana penat sangat maka tidurlah awal....Noni balik jam 6.45 pagi isnin. Terima kasih kepada isteriku Noraini yacob kerana setia menemani aku sepanjang perjalanan pada 1 jun 2006.....

1 comment:

Anonymous said...

Ala suami isteri apa nak berkira..hahaha seronok apa dapat jalan JB